Sa oled siin

Täna alustas tööd uus riigihangete register

22. Oktoober 2018 - 11:49

Täna alustas tööd uus riigihangete register. Uuenenud tehnilised võimalused suurendavad registris info kättesaadavust, muudavad hankekorralduse läbipaistvamaks ning abistavad kasutajaid nutikate tänapäevaste lahendustega. Register on nüüd kasutatav ka nutiseadmetes.

Registris on senisest oluliselt rohkem võimalusi otsida infot hangete, lepingute ja vaidlustuste kohta. Otsinguid saab salvestada, hankeid jagada ja e-postile teavitusi tellida. Kasutajateni jõuab tegevuspõhise loogikaga ja värske välimusega info tellimine, hangete ja pakkumuste menetlemine. Register pakub paindlikke ja innovaatilisi e-hanke lahendusi, nagu hankedokumentide kooskõlastamine, osade eriaegadel menetlemise võimalus, integreeritud hankepass. Uudse teenusena lisandus e-kataloog, mis võimaldab lepingute raames toodete ja teenuste tellimist sarnaselt e-poele.

Uus register valmis tihedas koostöös hankijatest ja pakkujatest koosneva ekspertgrupiga. Uue riigihangete registri väljatöötamiseks koostati esmalt eelanalüüs koos prototüübiga, kaasates seotud osapooli ja erinevaid huvigruppe. Et register vastaks veelgi paremini kasutajate vajadustele, siis 2019. aasta jooksul lisanduvad dünaamiline hankesüsteem, kvalifitseerimissüsteem, turu-uuringud ja hankeplaanid.

Riigihangete registrit külastatakse keskmiselt 20 000 korda päevas. Eestis korraldatakse aastas üle 10 000 riigihanke, neist üle 90 protsendi e-hankena läbi riigihangete registri.

Register valmis rahandusministeeriumi eestvedamisel koostöös rahandusministeeriumi infotehnoloogiakeskuse ja Nortal ASiga. Loe pikemalt uue registri lahenduste ja kasutamisvõimaluste kohta rahandusministeeriumi kodulehelt https://www.rahandusministeerium.ee/et/riigihangeteregister.

Vaata ka registri videokoolitust ja kokkuvõtet (KKK).